روابط عمومی

آخرین نظرات

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

۱۳
خرداد

 

رهبران افکار

اصطلاح رهبران فکری همزمان با طرح نظریه دو مرحله­ای ارتباط در خصوص تاثیرات رسانه­­ها مطرح شد. پیام رسانه­ها ابتدا به رهبران فکری می­رسد، آنها پیام را گزینش و تسویه می­کنند و به مخاطبین نهائی می­رسانند. این نظریه می­گوید رسانه­ها دارای قدرت نامحدود نیستند. رهبران فکری می­توانند به پیام رسانه­ها قدرت دهند.

  • مرضیه رضایی
۱۳
خرداد

 

افکار عمومی در سازمان ها

بحث بهداشت روانی محیط کار، اینکه، یک مدیر بتواند محیط توام با آرامش و تفاهم و به دور از هر نوع بحران برای همکاران خود مهیا کند، می باید عوامل متعددی را در سیاست های خویش لحاظ نماید، عواملی از قبیل: شناخت قابلیت­ها و استعدادهای کارکنان، داشتن برنامه­های مستمر و روزآمد کردن آنها برای یکایک کارکنان،توزیع امتیازات بر حسب میزان لیاقت و تاثیرگذاری کارکنان در پیشبرد اهداف سازمانی، برقراری ارتباط صمیمانه با مسئولین بخش­های  زیر مجموعه، ارزیابی مستمر کار کارکنان، اعمال دقیق سیاست های تشویقی و تنبیهی.

  • مرضیه رضایی
۱۳
خرداد


انواع ارتباط گری:

در محیط حرفه‌ای، به خصوص در دنیای کسب وکار و برای افرادی که قصد دارند کسب و‌کار خودشان را راه بیاندازند، ارتباط برقرار کردن با همکاران و مشتریان و بیان عقاید و احساسات کار چندان ساده‌ای نیست و در بسیاری موارد به عدم فهم متقابل، خودسانسوری و یا سوءبرداشت منجر می‌شود. در‌صورتی که درک بهتر الگو‌های ارتباطی و بهبود مهارت‌های ارتباط‌گری می‌تواند پیشبرد ایده‌ها و وظایف کاری را به فرآیندی بسیار دلپذیر‌تز و مطلوب‌تر تبدیل کند.

  • مرضیه رضایی
۱۳
خرداد

چگونه مهارت های ارتباطی را در محل کار ارتقا دهیم:

یکی از بزرگترین مشکلات در بسیاری از محیط های کاری فقدان ارتباطات است. در واقع به افراد موارد لازم برای دانستن یا گفته نمی شود یا بصورتی گفته می شود که کاملا تفهیم نمی شود.روشی که همکاران با هم گفتگو می کنند گاهی اوقات بی ادبانه، در حد متوسط یا فقط ساده غیرضروری است. ارتباطات سالم برای محل کار راحت و مولد ضروری است و باید در هر دو جهت جریان داشته باشد:

  • مرضیه رضایی
۱۳
خرداد


بی‌اخلاقی‌های روابط‌عمومی‌ها


ارتباط هیچ‌گاه یک‌طرفه نیست؛ اگر بی‌اخلاقی‏، بی‌قانونی و یا فسادی در ارتباط متقابل بین رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها وجود دارد،‏ حتما هر دو سوی ارتباط با درصدهای متفاوت در بروز آن دخیل هستند؛ البته از آنجایی که در بیشتر موارد به نوعی روابط عمومی آغازگر این ارتباط است و با توجه به رویکرد این مقاله‏، در اینجا به مهم‌ترین بی‌اخلاق‌هایی که روابط عمومی‌ها در تعامل با رسانه‌ها مرتکب می‌شوند، می‌پردازیم:
  • مرضیه رضایی
۱۳
خرداد



برونشورها در موفقیت و فروش شرکت تاثیر به سزایی دارند. 5 اصل مهم در نوشتن بروشور مطرح است تا تاثیرگذاری خود را داشته باشد که بدین شرح اعلام می شوند:

  • مرضیه رضایی
۱۳
خرداد


«توسعه»؛ واژه ای است که برای همه کشورها، دولت ها، سازمان ها  و شرکت ها با اهمیت و جدی است. در درون این توسعه، بیش از هر عبارت دیگر، در رسانه ها و اطراف مان، واژه‌های توسعه اقتصادی، توسعه سیاسی و توسعه اجتماعی را می شنویم. اما اگر این توسعه ها ناهمگون صورت پذیرد مشکلاتی را در جامعه به وجود می آورد.
  • مرضیه رضایی
۰۷
خرداد


 مرحوم پرفسور حمید نطقی در خصوص روابط عمومی جمله ای معروفی دارد که از یک سو نشانگر ژرف اندیشی این اندیشمند متفکر است و از سویی دیگر، نشان از اهمیت و جایگاه این حرفه دارد. وی می گوید: "هر سازمان همان روابط عمومی را دارد که لایق آن است." آن استاد بزرگ درنگاهی سنجیده، داشتن روابط عمومی موفق را نشانه ای از موفقیت و توفیق رئیس و تشکیلات یک سازمان می داند. حال بعد از گذشت چند دهه از بیان این جمله نغز به نظر می رسد این ملاک و شاخص هنوز هم جایگاه خود را دارد.

  • مرضیه رضایی
۰۶
خرداد


 ارتباط با افکار عمومی :

 

روابط عمومی می تواند با اطلاع رسانی از طریق رسانه ها (ارتباطات رسانه ای) با افکار عمومی ارتباط را آغاز کند  و بواسطه  ارتباطات میان فردی به پایداری ارتباط  برقرار شده کمک کند. امروزه افکار  عمومی به شدت تحت  تاثیر  رسانه هاست و ضرورت بهره گیری از این ابزار برای اطلاع رسانی بدیهی است.

  • مرضیه رضایی
۰۵
خرداد


برای برقراری ارتباط از طریق حس بینایی لازم است «درک بصری» حاصل آید

 

انسان از طریق حواس پنج­­­گانه خود با محیط اطراف و سایر همنوعانش «ارتباط» برقرار می­کند و در این میان «بینایی» که تعریف عملی آن دیدن است، مهم­ترین، دقیق­ترین و پرکاربردترین حسی است که انسان برای ایجاد ارتباط بهتر از آن بهره می­جوید.

برای برقراری ارتباط از طریق حس بینایی لازم است «درک بصری» حاصل آید تا پیام­هایی رد و بدل شود. اهمیت فوق­العاده ارتباط بصری در این است که برای فهمیدن یک پیام بصری لازم نیست انسان سواد بصری تحصیل کند. زیرا این توانایی را اغلب افراد به طور ذاتی دارا هستند. البته ناگفته نماند آموختن مهارت­ها و تکنیک­های برخی از شاخه­های هنری از قبیل طراحی، نقاشی، گرافیک، سینما، تئاتر، عکاسی و ... می­تواند این حس را برای درک بهتر تقویت کند. برتری ارتباط بصری به این سبب است که پیام را زودتر و راحت­تر منتقل کرده و قابلیت دریافت آن را آسان­تر می­کند، مخاطبان فراوان رسانه­های تصویری به نسبت دیگر رسانه­ها، خود دلیلی بر برتری ارتباط بصری است.

  • مرضیه رضایی