روابط عمومی

آخرین نظرات

قوانین روابط عمومی

دوشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۱۸ ق.ظ

اکثر علوم کاربردی برای خود قواعد و قوانین معینی دارند که باید استخراج شده و بر کاربرد آنها تأکید شود.

روابط عمومی نیز به عنوان یک علم کاربردی، قواعد و قوانین خاص خود را دارد. در این مقاله 20 قانون موثر و تاثیرگذار مورد توجه قرار گرفته است که بی تردید هر از یک از آنها می تواند مبین راهبردها و رویکردهای اساسی در این حرفه باشد.

در زیر 20 قانون طلایی روابط عمومی را ملاحظه می کنید:

1- قانون مخاطب (مخاطب خود را بشناسید)

2- قانون بحران (برای مواجهه با بحران آماده باشید)

3- قانون مراقبت (از رفتار مدیران مراقبت کنید)

4- قانون برنامه (براساس برنامه عمل کنید)

5- قانون حضور (در همه جا حضور یابید)

6 - قانون تماس (با گروه های اجتماعی مرتبط تماس مستقیم برقرار کنید)

7- قانون وفاداری (به مدیریت و مخاطبان سازمان وفادار بمانید)

8- قانون گفتمان (سطوح گفت و گو را همواره گسترش دهید)

9- قانون اخلاق (اخلاق، سرلوحه عمل قرار دهید)

10- قانون تحقیق (آغاز و پایان فعالیت خود راتحقیق استوار کنید)

11- قانون تفاهم (برای ایجاد و توسعه همکاری، به مخاطبان خود به هم فهمی برسید)

12- قانون شکل (فرم و شکل مناسب را فراموش نکنید)

13- قانون محتوا (محتوا را فدای فرم نکنید)

14- قانون شنیدن (آماده شنیدن باشید)

15- قانون تصویر (با ایجاد تصویر مثبت، خط شکن عملیات ارتباطی باشید)

16- قانون خدمت (به همه خدمت کنید)هیچ مخاطبی از خدمات روابط عمومی محروم نمی شود.

17- قانون احسان (به همگان نیکی کنید)

18- قانون شهرت (حضور محروفیت را گسترش دهید)

19- قانون محبوبیت (همواره محبوب تر شوید)

20- قانون خلاقیت (به تازه گردانی فکر کنید و نو شوید)

  • مرضیه رضایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی